Proč VAC „Nefunguje“?

Jistě to už zažil každý, kdo někdy CS:GO hrál. Vyhledal sis zápas, připojil se do hry, a hned věděl, že je něco špatně, nestihl jsi ani vylézt ze spawnu a dostal jsi hlavu přes zeď, o které jsi ani nevěděl, že se prostřelit dá.

No.. trochu to zkrátíme, prostě jsi potkal znovu cheatera.. (jako každý druhý zápas 😀 ) Ale jak je to možné? Jak je možné že tak obrovská firma jako je Valve nemají anti-cheat, který by tomuto zabránil? Proč už jim trvá odstranění cheaterů tak dlouho? Však ta hra už existuje roky!
Věřte tomu nebo ne, ale Valve se o to snaží, snaží se cheaterů zbavit už od samotného publikování hry.. Ale proč se jím to pořád nedaří? Na to je jednoduchá odpověď.. Cheaterů je v této hře už strašně moc a to samé i vývojářů cheatů, a jelikož VAC detekuje jen to, o čem ví, že to hacky jsou, tak po vydání updatu anti-cheatu se některé cheaty sice stanou na nějakou chvíli detekovatelné, ale vývojáři daného cheatu bývají velice rychlí a svůj program upraví, aby ho VAC opět nepoznal.

VAC se také učí rozpoznávat cheatery podle dozoru, když se hráč dostane do dozoru a je usvědčen tak si z něj vezme informace o jeho „movementu“ či jiných faktorech, podle toho se poté snaží sám vyhodnocovat, zda hráč cheatuje nebo ne.
Tuto funkci anti-cheatu dobře vysvětlil IX GAMING ve svém videu